Analoge fotografie in Rotterdam

incl. ontwikkelen in de koffie (Caffenol).

Ontdek de wereld van de analoge fotografie. Maak mee hoe het is om te fotograferen met een kleinbeeldcamera inclusief filmrolletje van 24 opnames. Tijdens dit retro-fotografie-avontuur leer je de analoge camera tot in de puntjes te bedienen. De verschillende onderwerpen zorgen aan het einde van de dag voor een brede(re) kennis van de analoge fotografie en het ontwikkelen van zwart-wit negatief films. Je werkt alleen met diafragma en sluiter. Het licht meten doen we gezamenlijk met losse belichtingsmeters. Je krijgt ruim de tijd voor het maken van mooie composities met de juiste belichting.

Een bijzonder dagje old-school-fotografie voor zowel de beginnende- als de gevorderde fotograaf, met of zonder ervaring in analoge fotografie en/of het ontwikkelen van zwart-wit negatief films.

Workshopdata

zaterdag 28 maart 2020

zaterdag 16 mei 2020

woensdag 24 juni 2020

zaterdag 8 augustus 2020

zaterdag 7 november 2020

Workshopduur

De workshop begint om 10.15 uur en eindigt rond 17.00 uur.

Verzamelplek

Literair café Huis der Zotheid
Haringvliet 40
3011 ZP Rotterdam

Wat gaan we doen?

Na de inleiding en uitgebreide instructie over de camera gaan we op pad. We werken met daglicht en beoordelen samen de compositie. Met onze analoge camera’s kun je alleen in de M-stand fotograferen, dus besteden we veel aandacht aan diafragma-sluitertijd-combinaties.

Nadat we de films hebben volgeschoten, keren we terug naar het Huis der Zotheid. Na de lunch gaan we aan de slag met het ontwikkelen van de zwart-wit negatief films. Geloof het of niet we ontwikkelen in: KOFFIE! Het wegen en mengen van de ingrediënten (koffie, soda, vitamine C en zout) doen we gezamenlijk.

Het inspoelen en ontwikkelen van de films doe je in groepjes van 2. Nadat de films ontwikkeld, gefixeerd en met water gespoeld zijn, laten we ze drogen en nemen we de tijd voor een lekker bakkie koffie. Daarna scannen we de drie mooiste negatieven zodat iedereen de gedigitaliseerde beelden mee naar naar huis krijgt.

Belangrijk om te weten

Je hoeft geen camera en statief mee te nemen. Je krijgt een analoge camera te leen. Dus neem alleen jezelf en een portie gezelligheid mee!

Groepsgrootte

Maximaal 10 deelnemers.

Prijs per deelnemer

€ 87,50 incl.:

koffie bij ontvangst

lunchbuffet

drankje na afloop

gebruik van een analoge camera (kleinbeeld)

zwart-wit rolletje

gebruik van ingrediënten voor de Caffenol ontwikkelaar en fixeer

gebruik van doka apparatuur

hand-out met complete handleiding voor het zelf ontwikkelen van films

SD kaart met alle gedigitaliseerde opnames

een schouderklopje van Rob

Annuleringsvoorwaarden

Bij annuleren binnen 2 weken kost het je 50%.

Bij annuleren binnen 1 week kost het je 100%.

Inschrijving

Stuur een e-mail bericht naar info@dierenfotografie.nl (contactpersoon: Conny Doolaard)

Meer info over analoge fotografie vind je op www.analogefotografie.info

Foto inspiratie